Veřejný závazek

Poslání

Jsme dům, kam přicházejí lidé, když jim stáří ubere sil a nemohou již dál žít ve svém domácím prostředí. Tým pracovníků pomáhá těmto lidem najít u nás nový domov a s jeho podporou si zachovat dosavadní životní styl tak, aby mohli žít plnohodnotným a důstojným životem až do svých posledních dnů.

Vize

Naše zařízení je vnímáno veřejností jako profesionální služba pro seniory respektující zkušenosti a individualitu seniorů.

Motto: Ne přítěží, ale přínosem společnosti je zkušenost a moudrost stáří.

Principy domova

  • Poskytujeme služby klientům tak, aby vždy byla zachována jejich práva a lidská důstojnost.
  • Vážíme si zkušeností a moudrosti našich klientů a obohacujeme jimi naši společnost.
  • Klienty podporujeme v zachování přirozených rodinných a přátelských vazeb.
  • Podporujeme klienty v možnosti na pokoji pečovat o své domácí zvíře.
  • Činíme kroky k omezení předsudků a negativního hodnocení našich klientů a to nejen v obecní komunitě, ale na veřejnosti vůbec.
  • Nepřizpůsobujeme naše klienty službám, které poskytujeme, ale naopak se snažíme služby, které klientům nabízíme, přizpůsobovat jejich potřebám. Myslíme na společenské vyžití našich klientů a podporujeme jejich potřebu sounáležitosti a vzájemného sdílení. Při změně zdravotního stavu klienta se přizpůsobíme jeho potřebám, takže není důvod k jeho přestěhování do jiného pobytového zařízení sociálních služeb.
  • V terminálním stádiu života klienta respektujeme jeho přání strávit svůj čas v domově společně s rodinou.

 

  • Zásady poskytování sociální služby

  • Při práci odkládáme svoje vlastní názory, hodnoty a předsudky.
  • Jsme empatičtí – umíme se vcítit, rozumíme emocím a motivům druhého člověka.
  • Služby vždy poskytujeme v zájmu klientů a postupujeme podle písemně definovaných vnitřních směrnic a pokynů pro službu.
  • Etický kodex pracovníků dodržují všichni pracovníci domova.
  • Personál respektuje vůli, důstojnost, soukromí, diskrétnost a další práva klientů.
  • Personál jedná s klientem s respektem ke všem jeho lidským právům.
  • Pokud hovoříme s třetí osobou v přítomnosti klienta, mluvíme také na klienta. Nechováme se jako by nebyl přítomen. v rámci možností dodržujeme tradice a zvyky klientů.
  • Vytváříme vzájemnou důvěru mezi personálem a klienty.
  • Před vstupem na pokoj vždy zaklepeme, bez ohledu na to, zda klient zvládne odpovědět.
  • Používáme pro klienta přirozený jazyk bez odborných terminologií. Nepoužíváme direktivní tón.
  • Informace klientům podáváme včas a srozumitelným způsobem.
  • Slovně komentujeme vše, co budeme dělat nebo co právě s klientem děláme.
  • Umíme se pružně přizpůsobit potřebám klientů a hledat cesty k jejich naplnění.
  • Klientům poskytujeme dostatek času na jednotlivé činnosti. Nespěcháme.
  • Klienti žijí svým způsobem života, který by se měl v co největší míře blížit způsobu života jejich vrstevníků v domácím prostředí. 
  • Klienti sami rozhodují o době vstávání a ukládání se ke spánku, době koupání, apod.
  • Klienti jednají na základě vlastního rozhodnutí, sami rozhodují, které služby jsou pro ně důležité.