Obsah
Veřejný závazek
Vize
Naše zařízení je vnímáno veřejností jako profesionální služba pro seniory respektující zkušenosti a individualitu seniorů.
Motto: Ne přítěží, ale přínosem společnosti je zkušenost a moudrost stáří.
Principy domova
- Poskytujeme služby klientům tak, aby vždy byla zachována jejich práva a lidská důstojnost.
- Vážíme si zkušeností a moudrosti našich klientů a obohacujeme jimi naši společnost.
- Klienty podporujeme v zachování přirozených rodinných a přátelských vazeb.
- Podporujeme klienty v možnosti na pokoji pečovat o své domácí zvíře.
- Činíme kroky k omezení předsudků a negativního hodnocení našich klientů a to nejen v obecní komunitě, ale na veřejnosti vůbec.
- Nepřizpůsobujeme naše klienty službám, které poskytujeme, ale naopak se snažíme služby, které klientům nabízíme, přizpůsobovat jejich potřebám. Myslíme na společenské vyžití našich klientů a podporujeme jejich potřebu sounáležitosti a vzájemného sdílení. Při změně zdravotního stavu klienta se přizpůsobíme jeho potřebám, takže není důvod k jeho přestěhování do jiného pobytového zařízení sociálních služeb.
- V terminálním stádiu života klienta respektujeme jeho přání strávit svůj čas v domově společně s rodinou.
Zásady poskytování sociální služby
- Při práci odkládáme svoje vlastní názory, hodnoty a předsudky.
- Jsme empatičtí – umíme se vcítit, rozumíme emocím a motivům druhého člověka.
- Služby vždy poskytujeme v zájmu klientů a postupujeme podle písemně definovaných vnitřních směrnic a pokynů pro službu.
- Etický kodex pracovníků dodržují všichni pracovníci domova.
- Personál respektuje vůli, důstojnost, soukromí, diskrétnost a další práva klientů.
- Personál jedná s klientem s respektem ke všem jeho lidským právům.
- Pokud hovoříme s třetí osobou v přítomnosti klienta, mluvíme také na klienta. Nechováme se jako by nebyl přítomen. v rámci možností dodržujeme tradice a zvyky klientů.
- Vytváříme vzájemnou důvěru mezi personálem a klienty.
- Před vstupem na pokoj vždy zaklepeme, bez ohledu na to, zda klient zvládne odpovědět.
- Používáme pro klienta přirozený jazyk bez odborných terminologií. Nepoužíváme direktivní tón.
- Informace klientům podáváme včas a srozumitelným způsobem.
- Slovně komentujeme vše, co budeme dělat nebo co právě s klientem děláme.
- Umíme se pružně přizpůsobit potřebám klientů a hledat cesty k jejich naplnění.
- Klientům poskytujeme dostatek času na jednotlivé činnosti. Nespěcháme.
- Klienti žijí svým způsobem života, který by se měl v co největší míře blížit způsobu života jejich vrstevníků v domácím prostředí.
- Klienti sami rozhodují o době vstávání a ukládání se ke spánku, době koupání, apod.
- Klienti jednají na základě vlastního rozhodnutí, sami rozhodují, které služby jsou pro ně důležité.