Práva klientů
- Domov ve své činnosti respektuje základní lidská práva uživatelů. Práva uživatelů vychází z Listiny základních práv a svobod, která je součástí Ústavy ČR.
- Pracovníci dodržují ETICKÝ KODEX pracovníků domova.
Právo na osobní svobodu, svobodu pohybu
- Uživatel má právo kdykoliv ukončit pobyt v domově.
- Uživatel se může volně pohybovat ve společných prostorech domova a jeho okolí.
Právo na soukromí, nedotknutelnost obydlí
- Každý uživatel vlastní klíč od svého pokoje.
- Pracovníci vstupují do pokoje po zaklepání a se souhlasem uživatele.
- Po vstupu do pokoje se hlasitě hlásí a ptají se, jestli mohou vstoupit, jestli neruší apod.
- Uživatel má možnost označit si dveře pokoje cedulkou „nerušit“. Personál toto přání respektuje.
- Noční kontroly personálem se provádějí u uživatelů, kteří si toto přejí nebo je toto stanoveno v individuálním plánu péče uživatele.
- Uživatel si může v době své nepřítomnosti svůj pokoj uzamknout.
Právo na ochranu osobních údajů
- Pracovníci domova zachovávají mlčenlivost o veškerých údajích uživatele.
Právo na důstojné zacházení
- Pracovníci dbají, aby byla zachována lidská důstojnost každého uživatele.
- Pracovníci domova projevují uživatelům respekt a úctu.
Právo na vyjádření názoru, právo na svobodné rozhodování
- Každý uživatel má právo na svá rozhodnutí a názor.
- Pokud uživatel není schopen přiměřeně posoudit situaci a pochopit následky této situace, poskytnou mu pracovníci asistenci při rozhodování. Pracovníci podporují uživatele při rozhodování o způsobu, jakým mu bude služba poskytována, a toto jeho rozhodnutí respektují.
- Uživatel má právo vyjádřit svůj názor také podáním stížnosti.
Právo na osobní a rodinný život
Uživatelé mají právo na osobní a rodinný život, na kontakt s rodinou a přáteli. Pracovníci respektují vzájemné vztahy uživatelů s rodinnými příslušníky a známými, nijak do těchto vztahů nevstupují. Návštěvy mohou chodit kdykoliv během dne. Soukromí je zaručeno i partnerským dvojicím či manželům, kteří u nás mohou bydlet společně.
Právo si stěžovat
Každý uživatel má právo si stěžovat. Pokud není uživatel schopen, může si stěžovat v jeho prospěch i jiný rodinný příslušník, známý nebo samotný pracovník domova.
Leták Stížnosti